سامانه سام سیروان

تاریخ: 11 مهر 1396

یک فروشگاه هوشمند چه شکلی است؟

یک فروشگاه هوشمند چه شکلی است؟


یک فروشگاه که به سنسورها و گجت‌های متصل به شبکه مجهز است می‌تواند به صاحبان فروشگاه، کارکنان و مشتریان نیز سرویس‌های ویژه‌ای ارائه کند.
یک فروشگاه هوشمند
در یک فروشگاه هوشمند مشخص است که چه حجمی از مشتری به فروشگاه آمده، چه کالاهایی خریداری شده، سرویس‌دهی کارکنان و رفتار خرید مشتریان چگونه بوده است و به چه قفسه‌ها و اقلامی علاقه بیش‌تری نشان داده‌اند.
اینترنت اشیا می‌تواند درآمدزایی فروشگاه‌ها را به طور چشم‌گیری افزایش دهد و رضایت مشتریان را در پی داشته باشد.
کارکنان فروشگاه می‌توانند با دقت بیش‌تری بر کارهای جاری نظارت داشته باشند و فهرست فعالیت‌هایی را که باید انجام شود از طریق یک اپلیکیشن دنبال کنند. حالا قفسه‌های مجهز به سنسورهای اینترنت اشیا خالی شدن خود را گزارش می‌کنند، اتاق پرو نیاز مشتری را اعلام می‌کند، گیت خروجی پرداخت را به صورت خودکار انجام می‌دهد، سیستم‌های سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع با توجه به شرایط حاکم عمل می‌کنند، نورپردازی به طور هوشمندانه و بدون دخالت کارکنان تنظیم می‌شود، رفت و آمد افراد و مسائل امنیتی بدون ایجاد دغدغه کنترل میشود و …
مشتریان از قبل از طریق اپلیکیشن یا بسترهای تحت وب فروشگاه شما را شناسایی می‌کنند، قفسه‌های فروشگاهی آن‌ها را هدایت و راهنمایی می‌کنند، اتاق پرو نیازهای مشتری را به طور خودکار به کارکنان انتقال می‌دهد و دیگر نیازی به داشتن کسی همراه خود نیست. حتی نیازی به درآوردن کیف پول و حساب‌کردن فاکتور نیست چرا که با خروج مشتری از در فروشگاه، هزینه خرید او به طور خودکار از حسابش کسر می‌شود.
صاحبان فروشگاه می‌توانند بدون دغدغه و از راه دور تمام امور حاکم در محیط فروشگاه را نظارت کنند. این‌که چه حجمی از مشتری به فروشگاه آمده، چه کالاهایی خریداری شده، سرویس‌دهی کارکنان و رفتار خرید مشتریان چگونه بوده است و به چه قفسه‌ها و اقلامی علاقه بیش‌تری نشان داده‌اند.
داده‌های حاصل از یک فروشگاه هوشمند می‌تواند مبنای برنامه‌ها و سیاست‌های فروش در آینده باشد.